Tuesday, November 22, 2011

kampung?? Negeri sembilan sudah

salam siang....salam petang hehehe..alhamdulillah hari ni selamat sampai balik ke selangor home sweet home (^^,)...aku rindukan bantal busuk ku...rindu kn mr.spongebob ku..rindu kat akak ku yang kena tinggal...rindu kat pokok ceri..rindu kat pondok usang...rindu kat orang selangor..rindu juga dekat semuanya hehe..berapa hari aku meninggalkan selangor..menuju ke negeri sembilan hehehe..waahhh n9?? kampung ku...gila rindu....!! lepas ni tak dapat balik dah.....sedih (-_-).......first day....!!! otw ke chembong,...??? kat mana?? negeri sembilan la tu....rumah makcik ku..bertolak dari rumah lebih kurang pukul 10..sampai dalam pukul 1....lebih kurang 3 jam je...dekat kn?? tak de gambar yang aku snap..kerja ku tidur dalam kereta..penat...!! menangtuk...!!..aku terjaga time nak simpang nak masuk rumah my makcik huhu..kami 4 dara menaiki kereta a____a...4 dara?? mama tercinta...kakak dan adik ku tersayang...dan saya si budak hingusan =)..sampai2, kerja aku makan...orang dah siap masak untuk kita..pe lagi makan la...dah berapa hari aku tak makan...lepas tu kemas2 barang..dalam pukul 4 bertolak pergi rumah makcik yang sorang lagi...lebih kurang setengah jam je dah sampai..tapi kalau aku bawa confirm lebih sejam hahaha (saya baru belajar)..sampai2 kena buat kerja....kerja pe?? cuci telur...mahu di kukus...adoi, penat...!!.nanti aku kawin aku nak sepupu aku yang cuci telur lak hahaha..1000 biji tu...hadoi, tak ada banyak lagi ke??..aku dah tak larat pukul 9 lebih malam siap buat semuanya (tak semua la)..dalam pukul 10 otw balik chembong..sampai2 kerja aku tidur...mesej2 semua aku tak larat nak layan dah....Zzzzzzz.....~tidur~
second day???  second day???   aku bangun lambat sikit 6.45 a.m...bangun2 cepat2 mandi then pergi solat..dah selesai turun bawah cari..sarapan hehe..Ooppss sebelum tu aku cari baby comel dulu..tengok dia buat apa..rupanya tengok tv..sambil di layan akak aku dan akak dia..suka tengok muka baby tu....putih macam gula2 kapas...busuk sikit sebab tak mandi lagi hehe ...lepas tu aku kacau budak2 a.k.a my cousin huhu...padan muka....dapat akak sepupu yang gila camni haha...nasib baik korang layan je kepala akak ni hahaha....lepas tu baru pergi makan..habis makan siap2 pergi rumah makcik....pukul 9 lebih dah bertolak...tapi tak terus pergi rumah makcik ku...menyimpang ke rumah usang wan ku...kesian...dah kotor...buruk...banyak rosak...rindu dengan rumah tu..banyak memory...dari aku kecil sampai la sekarang ni...benda pertama yang aku nampak dekat rumah tu..pokok rambutan...!! mengidam nak makan rambutan...tengok kat tepi jalan je dapat..tapi tu rumah orang punya kesian kat aku hehe.....rambutan....rambutan!!..tapi dapat sikit je...susah nak kait..lak...tinggi sangat lorh...akak aku mengait ....aku mengutip..tapi malang kat orang yang mengutip...di timpa buah rambutan..lebam badan aku....kepala de 1 benjol hohoho..di sebab kan aku mengidam...akak aku sanggup panjat pokok rambutan tu..tapi bukan pokok yang besar tu la...pokok kecil je...wan aku enjoy lak tengok cucu dia memanjat hahaha...terbaik la wan...sayang wan hehe..dah dapat banyak aku pun rasa nak blah..teruskan perjalan yang tak sampai 5 minit tu ke rumah makcik tersayang..sampai2 benda pertama yang..mak aku suruh buat.....cuci telur lagi..hadoi...aku tak rela...maw lari...!! tapi di halang...terpaksa la basuh juga..lepas tu aku cengkelat...makcik aku suruh bawa kereta dia pergi ambil susu gula2 kapas sebab tertinggal..aku pun pergi la bawa sepupu yang mulut bising...salah ke aku bawa kereta slow?? ...baru selamat hahaha............aku tunggu time makan lunch..perut lapar...sarapan makan roti canai..benda yang aku tak berapa suka...petang lari ....konon2 pergi tolong kemas bilik pengantin la haha..pastu makcik aku ajak pergi tampin....cari bunga untuk bilik bujang yang dah tak bujang sekarang ni..senang je bilik lelaki....letak simple2 je...kalau perempuan semua barang nak di tukar ish3 membazir..sampai la waktu malam...malam aku buat apa ek?? tak ingat....dalam pukul 9 lebih ...bertolak la balik semula ke Chembong dan pe lagi kerja aku? tidur.....................  

No comments:

Post a Comment